‘Klanten zoeken geen technicus, maar een ICT-partner’

‘Klanten zoeken geen technicus, maar een ICT-partner’ zegt Olyses-eigenaar Maarten Corvers in een interview in Regio Business. Deze wens is ook het uitgangspunt voor de online omgeving van Olyses ETAB die onlangs is vernieuwd. Een trotse directeur aan het woord.

‘Klanten zoeken geen technicus, maar een ICT-partner’

‘Klanten zoeken geen technicus, maar een ICT-partner’ zegt Olyses-eigenaar Maarten Corvers in een interview in Regio Business. Deze wens is ook het uitgangspunt voor de online omgeving van Olyses ETAB die onlangs is vernieuwd. Een trotse directeur aan het woord:

Olyses als dienstverlener

‘ICT-dienstverlening bestaat bij ons primair uit dienstverlening, niet uit ICT’ stelt Corvers. Drie jaar geleden nam hij een klein ICT bedrijf over met een mooie klantenkring, maar weinig regels en procedures in de organisatie. Corvers vroeg zich af waarom het bedrijf zo ver was gekomen, zonder structuur. Tot hij ontdekte dat de dienstverlening er op een veel hoger peil stond dan bij de concurrent.

‘Uiteraard zijn we gepassioneerd bezig met techniek, maar belangrijker is het aanvoelen van de hulpvraag en meedenken met de doelstelling van de klant’

Eerste hulp bij automatisering

Olyses levert all-in automatisering en telecom aan kleine ondernemers en eerstelijns zorg. ‘ICT-dienstverlening bestaat bij ons primair uit dienstverlening, niet uit ICT. Uiteraard zijn we gepassioneerd bezig met techniek, maar belangrijker is het aanvoelen van de hulpvraag en meedenken met de doelstelling van de klant. En vooral niet voortdurend je eigen verantwoordelijkheid afbakenen. Niet zeggen: dat apparaat hebben we niet geleverd, dus daar blijf ik vanaf. Daar zit het geheim van onze groei.’

Vernieuwde website

Een groei die Olyses wil doorzetten in haar eigen online omgeving. Op de vernieuwde website zijn geen afbeeldingen geplaatst van snoeren, stekkers of technische devices. De focus ligt op duidelijke omschrijving van haar diensten weergegeven in heldere en frisse kleuren. En de vraag staat centraal: waarmee kunnen wij u helpen?

Korte lijnen en eigen ruimte

‘Wij werken met korte interne lijnen en veel ruimte voor de individuele medewerker om de klant te helpen. Op het moment dat je alles gaat vastleggen in regels en procedures, lever je weliswaar altijd dezelfde dienst, maar nooit de beste.’ [bron: Regio Business]

Lees het gehele interview met Maarten Corvers in Regio Business.
Wilt u meer weten over wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Comments are closed.