Hoe herkent u de juiste ICT-partner?

‘Klanten zoeken geen technicus, maar een ICT-partner’ zegt Olyses-eigenaar Maarten Corvers in een interview in Regio Business. Deze wens is ook het uitgangspunt voor de online omgeving van Olyses ETAB die onlangs is vernieuwd. Een trotse directeur aan het woord:

Hoe herkent u de juiste ICT-partner?

Het vinden van de juiste partner die uw automatiseringszaken regelt, kan lastig zijn. U wilt een luisterend oor, iemand met verstand van technische zaken en een partner die u begrijpt. Hoe herkent u de juiste ICT-partner?

Weet de klant wat hij wil?

U heeft een bestelling geplaatst die technisch gezien de beste oplossing biedt. Maar u bent toch niet tevreden met uw aankoop, het voldoet niet aan uw verwachting. Maar eigenlijk wist u niet precies wat u zocht en u heeft naar eigen inzicht een bestelling geplaatst. Aan de andere kant heeft de leverancier niet nagevraagd wat u nodig had.

Bovenstaand scenario komt nog veel voor. Maar weten wat de klantbehoefte is en wat de wens is van de organisatie, is essentieel. U legt de vraag bij ons neer, wij bekijken en adviseren wat bij uw vraag past. We denken niet in producten en vragen niet direct wat wij voor u kunnen bestellen. Nee, doorvragen wat uw wensen zijn en dan inspelen op die ene behoefte is ons uitgangspunt. Dit klinkt eenvoudig, alleen het achterhalen van de klantbehoefte wordt in het aankoopproces nog vaak overgeslagen.

De juiste ICT-partner

Wij zijn als ICT-partner een dienstverlener en techniek is bij Olyses niet leidend. We spelen in op de vraag en denken graag mee met de doelstelling van de klant. Voorop staat dat u zich om de automatisering geen zorgen hoeft te maken. U kunt uw kostbare tijd steken in uw onderneming en dat levert zo een flinke tijdsbesparing op.

Voor elk probleem een oplossing

Probleemoplossend werken is een deel van ons werk. We kijken waar mogelijk met u mee en lossen het probleem op. Ondersteuning van de servicedesk is met Remote Service onbeperkt (op basis van gemiddeld gebruik) en zonder extra kosten. Zo weet u waar u aan toe bent.

Stel een pinautomaat is defect. De koppeling met de kassa lijkt niet te werken. Ligt het aan het softwarepakket van de kassa, de instellingen van het PIN-apparaat of de internetverbinding? Waar zit het probleem? We willen in deze situatie niet meteen zeggen: dit apparaat hebben we niet geleverd dus daar blijf we vanaf. We denken mee, ook al valt dit buiten onze verantwoordelijkheid. In zo’n situatie bekijken we alle scenario’s en geldt de regel: als je alle opties uitsluit, is het enige dat je nog overhoudt de verklaring, hoe onwaarschijnlijk die verklaring ook lijkt. En wat blijkt; de leverancier van het apparaat heeft een nieuwe configuratie toegepast waardoor er geen verbinding kon worden gemaakt.

Kortom, door specifiek in te gaan op uw wensen, haalt u alleen die kennis en producten in huis die nodig zijn. Dat is (kosten)efficiënt, zoals u van een ICT-partner mag verwachten.
Nieuwsgierig wat Olyses als ICT-partner voor u kan betekenen? Lees het interview met eigenaar Maarten Corvers in Regio Business of neem contact met ons op.

Comments are closed.