U typt, mailt, print, surft en installeert. Uw computer speelt een belangrijke rol bij het uitvoeren van uw werkzaamheden. Helaas zijn computers niet probleem-proof en is het beheren van pc’s belangrijk voor een prettig en langdurig gebruik ervan. Maar wat is het nut van pc-beheer precies en hoe gaat dat in de praktijk? Wij leggen het u graag uit.
Wanneer u uw pc laat beheren betekent dat in één woord: gemak. Alle processen die op uw computer draaien, volgen wij real-time. Op deze manier is het dan ook heel gemakkelijk om direct alle onnodige software te verwijderen die eventueel onbewust wordt gedownload of geïnstalleerd. Ook bekijken wij uw updates, tijdens de installatie ervan, op afstand. De ene update is wel nuttig, een andere neemt alleen maar ruimte in beslag of kan zelfs schadelijk zijn. Reden om deze updates niet te installeren. Hetzelfde geldt voor softwareprogramma’s, zoals Java, Adobe reader en andere programma’s van derden. Deze veelgebruikte software kan ervoor zorgen dat u tegelijkertijd programma’s of tools downloadt en installeert die uw computer trager maakt of zelfs schade toebrengt. Deze en vele andere aspecten worden voortdurend in de gaten gehouden en, indien nodig, onder handen genomen met behulp van ons beheersysteem. Vanaf 1 februari 2016 gaan we over naar een nieuw beheersysteem, met nog meer mogelijkheden. Zo streeft Olyses naar voortdurende verbetering van de dienstverlening.
Geavanceerd beheer
Een voorbeeld van nieuwe mogelijkheden van ons systeem is de zogeheten ‘record-functie’. Op uw beeldscherm, rechtsonder, vindt u een icoontje, de record-knop, die een opname van uw beeld maakt. Sommige pc-problemen zijn maar voor korte duur zichtbaar. De record-knop biedt uitkomst. U maakt een opname, stuurt deze door naar ons en wij bekijken en verhelpen het probleem. Daarnaast is het voor ons ook mogelijk om op afstand de aansluiting van, bijvoorbeeld uw printers te controleren. En om PC’s te voorzien van nieuwe applicaties, terwijl u gewoon doorwerkt.
Helder rapport
Problemen oplossen op afstand is een gemakkelijke, snelle en effectieve werkwijze. Maar weinig transparant. Wat gebeurt er dan eigenlijk precies? En hoeveel tijd kostte het ons om het probleem op te lossen? Om deze en andere begrijpelijke vragen te ondervangen, gaan wij in 2016 over tot het opstellen van een managementrapport dat u inzicht geeft in deze vragen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: het detecteren en het verwijderen van een bepaald virus, het aantal patches dat wij hebben geïnstalleerd of hoe vaak wij op verzoek van de klant een computer hebben overgenomen. Wel zo duidelijk.
Beheer bieden we voor een vaste prijs per werkplek, in combinatie met toegang tot de servicedesk voor realtime ondersteuning.
Nieuwsgierig wat Olyses als ICT-partner voor u kan betekenen? Neem contact met ons op!