Olyses: At your ICT-service

20 jaar geleden werd automatiseringsbedrijf Olyses opgericht.
Service, klantgerichtheid en continuïteit waren toen en nu belangrijke thema’s.

Olyses: At your ICT-service

Maarten Corvers is eigenaar van Olyses (1995). Service, klantgerichtheid en continuïteit waren toen en nu belangrijke thema’s binnen dit no-nonsense ICT-bedrijf. De klant vertrouwt volledig op de vakkundigheid van Olyses en Olyses verrast de klant graag met het zetten van een stap extra. U wordt bijvoorbeeld sneller dan verwacht geholpen. Wel zo prettig.

Relaties zonder houdbaarheidsdatum
De insteek van Olyses is werken naar een duurzame relatie. Maarten: “Wij willen graag een partner zijn in plaats van een bedrijf dat ad hoc wordt ingeschakeld bij automatiseringsvraagstukken. Onze klanten zijn drukke, hardwerkende MKB-bedrijven die niet de tijd, het budget of de know-how in huis hebben om een eigen ICT-afdeling in te richten. Maar uiteraard hebben ze wel automatiseringsbehoeften. Wij investeren veel tijd in het persoonlijk leren kennen van onze klant. Dat doet ook de zakelijke relatie alleen maar goed.”

Kan ik u helpen?
Bij Olyses hebben ze het nooit te druk voor uw vraag. Voor klanten met een Remote Service overeenkomst die een vraag of een advies nodig hebben of direct om hulp verlegen zitten, biedt onze servicedesk uitkomst. “De klant voorop stellen, begint met goed bereikbaar zijn. Laagdrempeligheid is hierin belangrijk.”

Snel schakelen
U kent het wel: u dient een verzoek in of legt een vraag voor en 2 weken later vloeit daar eindelijk een actie uit voort. U bent de dupe geworden van een bedrijf dat aan ‘work efficiency doet’. Oftewel: het bedrijf legt een werkvoorraad aan, zodat het in rustiger tijden met uw verzoek aan de slag kan gaan. “Dan zijn wij wat minder efficiënt, want wij helpen een klant die een overeenkomst met ons heeft afgesloten direct. Vragen worden, wanneer het kan, meteen door onze servicedesk beantwoord en anders zo snel mogelijk uiteraard.”

Generalist versus specialist
Daar waar veel bedrijven een heel specifieke dienst aanbieden, is Olyses juist generiek. ICT-kennis over de volle breedte dus. “Wij hebben niet alleen verstand van uw computer, maar ook van de printer die ernaast staat. Wij kunnen niet alleen netwerkstoringen oplossen, maar ook uw mailserver installeren. Wij zijn een allround ICT-bedrijf. Mocht onze kennis voor een specifiek onderdeel niet toereikend zijn, dan kennen wij de beste partijen die u wel verder kunnen helpen. Daarin bemiddelen en adviseren wij graag.”

ICT is meer dan techniek
Dat de medewerkers van Olyses een gedegen ICT-opleiding hebben gevolgd, is vanzelfsprekend. Toch is dit zeker niet de belangrijkste kwaliteit die een Olyses-medewerker in huis heeft. “Nog veel belangrijker zijn eigenschappen als empathie, een analyserend vermogen, pioniersmentaliteit en buiten de kaders denken. Een klant wil begrip en iemand die verder denkt dan wat er in de boeken staat. En dat maakt Olyses, Olyses.”

Comments are closed.